Instrukcja. Jak korzystać z listy?

W tej instrukcji pokaże Ci, krok po kroku jak należy korzystać z zakupionej przez Ciebie listy.

Zanim jednak zaczniesz katalogować stronę musisz mieć gotowe tytuły, opisy oraz listę słów kluczowych. Tytuły i opisy strony powinieneś tworzyć biorąc pod uwagę wybrane słowa kluczowe na, które chcesz pozycjonować stronę. Natomiast jak dobrać słowa kluczowe możesz dowiedzieć się z mojego raportu pdf "5 skutecznych sposobów na wybór skutecznych słów kluczowych", który otrzymałeś w spakowanym pliku z produktem.

Wybrane przez Ciebie słowa kluczowe powinny być jak naj dokładniejsze, aby ściągnąć na stronę użytkownika zainteresowanego konkretnym towarem, usługą i ponosić jak najmniejsze koszty pozycjonowania. Czym mniej popularne frazy wybierzesz tym mniejsze poniesiesz koszty pozycjonowania. Na początku proponuję Ci ograniczyć liczbę fraz do zaledwie kilku. Jeśli uda Ci się na nie wypozycjonować stronę będziesz dodawał kolejne. Pamiętaj też, aby wybrane frazy umieścić w tagu title, metatagach description, keywords, w treści strony i opisach obrazków. Frazy najważniejsze umieszczaj na początku tagów.

W tworzeniu tytułów i opisów do katalogów nie ma takich ograniczeń jak w przypadku tagu title, czy metatagu description. Katalogi spełniają zupełnie inną rolę i raczej rzadko zdarzają się ich ograniczenia w ilości znaków, a często wręcz przeciwnie wymagany jest opis z minimalną liczbą znaków. Warto mieć przygotowanych kilka opisów do 200 znaków, do 400 znaków i więcej. Im dłuższy zrobisz opis strony w katalogu, tym więcej będziesz mógł w nim umieścić słów kluczowych. W niektórych katalogach, jeśli wprowadzisz długi opis właściciel zezwala na umieszczenie w nim dodatkowych linków do witryny (warto w opisach linkować słowa kluczowe). Jako, że niektórzy właściciele katalogów zwracają uwagę na unikalność opisów to jest to kolejny powód, aby mieć gotowych kilka opisów. Pamiętaj, aby opis witryny zawierał realne informacje co na niej się znajduje i oczywiście umieszczaj w nim słowa kluczowe, a jeśli katalog to umożliwia linkuj frazy kluczowe. Tytuł w katalogu bardzo często ustawiany jest jako anchor tekst, czyli tekst linkujący do Twojej strony. Anchor tekst jest bardzo ważnym elementem w linkowaniu i w nim powinieneś umieścić słowo, lub słowa kluczowe na, które chcesz pozycjonować stronę. Jako, że naturalne jest linkowanie z różnymi anchor tekstami wybierz kilka, abyś mógł je umieszczać rotacyjnie.

Gdy już jesteś w posiadaniu kilku tytułów, opisów oraz listy słów kluczowych możesz przejść do katalogowana.

"Listę mocnych katalogów" otrzymałeś w formacie pdf oraz xls. Polecam korzystanie z tej drugiej wersji. Otwórz plik z listą katalogów. Lista została podzielona na katalogi według ich wartości pagerank (ocena strony wg. Google od 1 do 10). Dodatkowo na liście widnieje informacja na temat tego czy katalog jest płatny i ile kosztuje dodanie do niego strony. Oczywiście czym wyższa wartość pr katalogu tym większa będzie jego moc. Na liście najmniej znajduje się katalogów najmocniejszych bo o nie jest najtrudniej, więc od nich możesz zacząć. Jeśli chcesz ograniczyć koszt katalogowania, to możesz zacząć od dodawania strony do darmowych katalogów, a jeśli to nie przyniesie oczekiwanych efektów, dopiero przejść do katalogów płatnych. Pamiętaj, aby umieszczać różne tytuły i opisy. Jeśli zależy Ci na pozycjonowaniu strony na konkretną frazę, możesz zrezygnować z umieszczania kilku fraz w tytule na rzecz tej jednej. W katalogach bardzo często możesz umieszczać kilka wpisów dla każdej strony więc za każdym razem w tytule możesz podać inne słowo kluczowe. W związku z tym, że zbyt szybki przyrost mocnych linków może mieć negatywny wpływ na stronę, sugeruję, abyś dziennie dodawał ja do 5 katalogów. Nie zajmie Ci to więcej niż 10 minut dziennie, a efekt powinieneś zauważyć już po kilku dniach. Zasada dodawania do strony w większości katalogów jest ta sama. Poniżej przedstawiam screeny z dodawania strony do przykladowego katalogu.

  1. Znajduję kategorię do jakiej chcę dodać stronę .
  2. W wybranej kategorii wyszukuję odpowiednią podkategorię dla mojej strony
  3. Klikam "Dodaj stronę"
  4. Wypełniam formularz
  5. Dokonuję płatności za wpis jeśli jest wymagana. 
  6. Klikam dodaj stronę

W większości katalogów stronę dodaje się własnie w ten sposób. W zależności od katalogu może to wyglądać trochę inaczej np. od razu po wejściu na stronę katalogu klikasz "dodaj stronę" i wypełniasz formularz. Dodawanie strony do katalogów to dość prosta i niestety żmudna praca, którą musisz wykonywać regularnie, aby odnotować efekty. Jeśli znasz kogoś zaufanego,  możesz powierzyć mu wykonywanie tej czynności. Jeśli będziesz korzystał z formatu xls listy mocnych katalogów to będzie to o tyle wygodne, że w kolumnie obok katalogu możesz zaznaczyć sobie w dowolny sposób np. stawiając znak "+", że dodałeś stronę do katalogu. Dzięki temu gdy następnego dnia będziesz otwierał plik, będziesz wiedział na jakim katalogu zakończyłeś dodawanie strony.

Powodzenia
Sławek Gdak